ایران‌ساخت| خط مونتاژ بردهای الکترونیکی در کشور طراحی و ساخته شد

ایران‌ساخت| خط مونتاژ بردهای الکترونیکی در کشور طراحی و ساخته شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 67954
تنها شرکت سازنده خط مونتاژ بردهای الکترونیکی در سطح خاورمیانه از سال 91 کار خود را در شمال غرب کشور آغاز کرد. این شرکت دانش‌بنیان در طی این 9 سال توانست با کمک توسعه فناوری‌های خود خط کامل مونتاژ شامل دستگاه‌های مونتاژ بردهای SMD، پرینتر خمیر قلع، Reflow Oven و کانوایرهای بیرونی را طراحی کند و بسازد.

 

 

شرکت دانش‌بنیان مارال روبات صنعت در حال حاضر با تولید دستگاه مونتاژ بردهای SMD با قابلیت مونتاژ سریع و دقت بالا فرصت مناسبی را برای ارائه خدمات به تولیدکنندگان بردهای SMD ایجاد کرده است. تولیدات این شرکت دانش بنیان در کنار تولید دستگاه مونتاژ بردهای SMD، شامل کوره ذوب خمیر قلع و پرینتر خمیر قلع هم می‌شود.

به گفته عطا قادر مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، همه تولیدات این شرکت از دیگر کشورها به ایران وارد می شود آن هم با هزینه‌های گزاف که اگر استفاده از محصولات ایران ساخت در صنایع نهادینه شود، خروج ارز از کشور کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

این فعال دانش‌بنیانی با اشاره به اینکه 15 نفر از متخصصان داخلی در این شرکت مشغول به فعالیت هستند، می‌گوید: تمام محصولات شرکت ساخت داخل است، می‌گوید: دستگاه پرینتر دستی یک راه آسان برای اعمال خمیر قلع روی بردهای الکترونیکی است. عملیات پرینت خمیر قلع یک پروسه مهم است و باید دستگاه به دقت تنظیم شود. تنظیمات این دستگاه کاملا به صورت دستی صورت می‌گیرد. از گیره های پیچی برای حرکت دادن پلتفرم در راستای  X و Y استفاده می‌شود. همچنین استنسیل‌ها با اندازه‌های متفاوت در فریم بالایی با استفاده از گیرهای پیچی محکم می‌شوند.

دستگاه پرینتر خمیر قلع هم دارای یک کشو متحرک برای قرار دادن PCB روی ساعت‌های مغناطیسی است. در این حالت جاگذاری و تعویض PCB راحت‌تر خواهد بود. با جابه‌جایی و قفل کردن ساعت‌ها در اندازه دلخواه امکان پرینت برای بردها با اندازه‌های متفاوت وجود دارد. همچنین پس جاگذاری و فیکس کردن برد و استنسیل با استفاده از تنظیم کننده‌های دستی امکان حرکت دادن کشو در راستای X و Theta وجود دارد. از کفشکها با اندازه‌های متفاوت برای عملیات پرینت استفاده می‌شود.

این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از خدمات لیزینگ و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه می‌کند، بازار خوبی برای محصولاتش ایجاد کند. شرکت دانش‌بنیان مارال روبات صنعت به دنبال توسعه بازارهای جهانی خود در سال‌های آتی نیز هست.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم